Semoga aku mampu menjaga keluarga aku dari api neraka...AMIN!!

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلائِكَةٌ غِلاظٌ شِدَادٌ لا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ (٦)

6. Wahai orang-orang Yang beriman! peliharalah diri kamu dan keluarga kamu dari neraka Yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu (berhala); neraka itu dijaga dan dikawal oleh malaikat-malaikat Yang keras kasar (layanannya); mereka tidak menderhaka kepada Allah Dalam Segala Yang diperintahkanNya kepada mereka, dan mereka pula tetap melakukan Segala Yang diperintahkan. (At-Tahrim)

Undilah

Sunday, February 22, 2009

TAN SRI RAFIDAH BERCAKAP DIDEPAN AL-QURAN TAPI TAK PAKAI TUDUNG



RAFIDAH Aziz bersama Exco Wanita UMNO selepas mempengerusikan mesyuarat pergerakan itu di PWTC, semalam

Dengan rasa tak malu dan tidak takut kepada Allah Rafidah Aziz boleh letak Al-Quran didepannya ketika sidang media. Dia ingat Al-Quran tu buku cerita kot... Al-Quran adalah kalam Allah yang diturunkan kepada Nabi Muhammad SAW melalui malaikat Jibril. Al-Quran merupakan mukjizat Nabi Muhammad yang paling agung. Di dalam Al-Quran terdapat perintah Allah supaya wanita Islam memakai tudung dan menutup aurat. Apa la perasaan depa yang tak pakai tudung kat dalam gambar tu...mungkin depa tu tgh berazam lepas ni nak pakai tudung kot!!!.. AMIN!!!


يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لأزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ

غَفُورًا رَحِيمًا

Terjemahan : Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan Yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara Yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan Yang baik-baik) maka Dengan itu mereka tidak diganggu. dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Surah Al-Ahzab : 59)


وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الإرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ


terjemahan : Dan Katakanlah kepada perempuan-perempuan Yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang Yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali Yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya Dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki Yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak Yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa Yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, Wahai orang-orang Yang beriman, supaya kamu berjaya. (Surah An-Nur :31)


Diantara kesalahan wanita sekarang menutup aurat ialah:


kat sekolah aku pun ada juga la yg macam ni...setakat mana la iman ustat ni tak tegur orang... semoga Allah membuka pintu hati semua wanita Islam yang masih belum sempurna auratnya, yang kekadang sempurna, kekadang tidak sempurna cara tutup auratnya dapat menutup aurat dengan sempurna dan mengikut garis panduan Islam... AMIN!!!

Baca lebih lanjut mengenai aurat wanita di sini

teringat masa mula2 di Nilam Puri dulu, kami semua wajib menghafal ayat ke-30 Surah An-Nur.

6 comments:

Anonymous said...

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]cheap software for schools, [url=http://firgonbares.net/]software lowest prices[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] filemaker pro 10 upgrade to buy adobe software in
discount software san [url=http://firgonbares.net/]teachers discount software[/url] discounts for software
[url=http://firgonbares.net/]soft sales oem software[/url] microsoft office college discount
[url=http://firgonbares.net/]photoshop plugins for mac[/url] software graphics macromedia fireworks 8
coreldraw graphics suite x4 with painter x [url=http://firgonbares.net/]buy symbian software[/b]

Anonymous said...

[url=http://sunkomutors.net/][img]http://sunkomutors.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]installing adobe software, [url=http://sunkomutors.net/]software reseller programs[/url]
[url=http://sunkomutors.net/][/url] windows xp cd key Adobe Macromedia Apple
can microsoft office enterprise 2007 work on windows vista [url=http://sunkomutors.net/]download free acdsee[/url] selling software to
[url=http://sunkomutors.net/]academic software in[/url] microsoft office 2003 software
[url=http://sunkomutors.net/]to buy a software company[/url] opensource educational software
softwares price [url=http://sunkomutors.net/]we buy used software[/b]

Anonymous said...

[url=http://vonmertoes.net/][img]http://bariossetos.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]2009 Mac Parallels, [url=http://vonmertoes.net/]for oem software[/url]
[url=http://hopresovees.net/][/url] selling used software you buy adobe photoshop
software market price [url=http://vonmertoes.net/]cheapest software anywhere scam[/url] software of ms office
[url=http://vonmertoes.net/]adobe graphic software[/url] educational software companies
[url=http://bariossetos.net/]burn avchd with nero 9[/url] download adobe photoshop cs3 for free
nik software discounts [url=http://hopresovees.net/]microsoft academic software alliance[/b]

Anonymous said...

[url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]computer software stores near, [url=http://murudobaros.net/]discount pc software[/url]
[url=http://murudobaros.net/]shop plus software[/url] microsoft office 2003 home and student key buy windows mobile software
oem software price [url=http://murudobaros.net/]downloadable antivirus software[/url] 32-bit Retail Price
[url=http://murudobaros.net/]open source academic software[/url] buy animation software
[url=http://murudobaros.net/]profit discount software[/url] software to purchase for
Adobe Creative Suite [url=http://murudobaros.net/]kaspersky internet security 2009 activation code[/b]

Anonymous said...

[url=http://hopresovees.net/][img]http://bariossetos.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]install windows xp, [url=http://vonmertoes.net/]adobe reader software[/url]
[url=http://vonmertoes.net/][/url] or selling software microsoft blog software
xp software to buy [url=http://bariossetos.net/]shop software reviews[/url] discount office software
[url=http://hopresovees.net/]microsoft office 2007 educator discount[/url] coreldraw 11 user guide
[url=http://vonmertoes.net/]educational software store[/url] where to buy pirated software
way to buy photoshop [url=http://vonmertoes.net/]office 2003 trial[/b]

Anonymous said...

[url=http://hopresovees.net/][img]http://vonmertoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]acdsee free photo program, [url=http://bariossetos.net/]cheap microsoft office 2008 for[/url]
[url=http://hopresovees.net/][/url] quarkxpress 5 shop 22 software
nero lite [url=http://hopresovees.net/]academic software award[/url] academic version software
[url=http://hopresovees.net/]download adobe photoshop elements 5 for mac[/url] buy adobe dreamweaver cs3
[url=http://hopresovees.net/]student discounts on adobe creative suite 3[/url] cheapest recording software
winzip 12 serial number [url=http://bariossetos.net/]cheap software sites[/b]

JUDI HARAM

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) arak, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah, adalah perbuatan keji termasuk perbuatan Syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan. (Al-Maidah : 90)

listen2quran

Listen to Quran

القرءان

Search in the Quran
Search in the Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code/td>
Powered by www.SearchTruth.com

scribd