Semoga aku mampu menjaga keluarga aku dari api neraka...AMIN!!

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلائِكَةٌ غِلاظٌ شِدَادٌ لا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ (٦)

6. Wahai orang-orang Yang beriman! peliharalah diri kamu dan keluarga kamu dari neraka Yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu (berhala); neraka itu dijaga dan dikawal oleh malaikat-malaikat Yang keras kasar (layanannya); mereka tidak menderhaka kepada Allah Dalam Segala Yang diperintahkanNya kepada mereka, dan mereka pula tetap melakukan Segala Yang diperintahkan. (At-Tahrim)

Undilah

Monday, November 3, 2008

HUKUM BULUH MAS - Ustaz Zaharudin

La ni ramai sangat orang yang nak kaya segera.. termasuk la aku (agaknya...) mudah sgt nak terpengaruh dengan pelaburan yg mudah dapat wang segera tanpa memikirkan halal ke haram ke pelaburan yang dibuat...pendapatan yang haram plak akan membawa kita ke neraka.. wal'iyazubillah...
BuluhMas aku juga masuk RM15, tu pun ada kekawan yg daftar kat aku... fikir panjang juga aku nak masuk Buluh Mas tu.. sebab hasilnya tetap tiap-tiap bulan... masuk RM15, tiap2 bulan akan dapat RM1. Labur banyak, lg banyak dapat bulan2, dapat pencen (Buluh Mas la kata...)
Aku ada hantar emel kat buluh mas - info@buluhmas.com , menepati syariat ke cara depa buat tu.. depa jawab (w'slm,ye jgn risau...ni mmg tuk majukan org islam n melayu....sila tgglkn no contact anda klu berminat) tp emel bukan jawapan dari info@buluhmas.com. ni yang muskil ni..
Baca artikel dari artikel UZAR "Buluhmas, Noradz, Jazmeen : Apa Cerita ?" barulah paham lg mengenai pelaburan yang salah dan pelaburan yang tak salah..

petikan UZAR:
- jika anda ingin bertanya kepada saya hukum sesuatu perniagaan, tolonglah semak terlebih dahulu dengan pihak Bank Negara Malaysia atau Suruhanjaya Sekuriti. Jadilah seorang proaktif dalam melaporkan mana-mana kewujudan syarikat yang sebegini kepada BNM atau Suruhanjaya Sekuriti (SC), selepas itu barulah sesuai ditanya kepada saya atau mana-mana ilmuan Syariah dalam bidang Fiqh Muamalat di mana jua.

- satu lagi persoalan diluluskan oleh BNM & SC, semak pula mengapa pula pihak syarikat tidak mahu mengambil penasihat berwibawa untuk menyemak dan mengesahkan sistem dan produk mereka. Jangan lupa, mungkin ada beberpa syarikat yang mengambil mudah dengan meletakkan entah siapa-siapa sebagai penasihat Shariah syarikat mereka bagi mengabui mata pelanggan. Semak latar belakang penasihat Shariah, jadilah seorang yang bijak dan berfikiran panjang sebelum terjebak dan akhirnya menjadi mangsa.

- jikakalau perniagaan itu mempunyai sistem yang diakui halal sekalipun tetapi melanggari peruntukan undang-undang yang ada, saya tetap tidak boleh menyokongnya, juga tidak boleh untuk mewarwarkannya sebagai halal. Ia merbahaya kerana mungkin saya pula akan disabit kesalahan kerana seolah berkempen untuk sesuatu perniagaan yang tidak menuruti undang-undang.

Semoga kita semua sentiasa dilindungi ALlah daripada mendapat pendapatan yang haram... kesian anak2 kita, makan makanan haram sebab kita tak ambik berat mengenai hukum ALlah..
Bila agaknya Daulah Islamiyah akan tertegak di Malaysia...sama2 kita doakan... MEMBANGUN BERSAMA ISLAM... InsyaAllah..

No comments:

JUDI HARAM

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) arak, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah, adalah perbuatan keji termasuk perbuatan Syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan. (Al-Maidah : 90)

listen2quran

Listen to Quran

القرءان

Search in the Quran
Search in the Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code/td>
Powered by www.SearchTruth.com

scribd